Followers

Tuesday, April 13, 2010

Kelas Tuisyen

Khidmat Masyarakat
Malam ini saya mulakan kelas tuisyen untuk anak-anak jiran. Alhamdulillah ada 4 orang yang datang 5 orang termasuk anak saya sendiri. Kelas ni saya tak kenakan apa-apa bayaran. Sebenarnya di tempat lama pun saya buat macam tu. Anak-anak saya agak susuh nak belajar sendiri. Cepat boring. Jadi, cara mengatasinya saya suruh depa ajak kawan-kawan terdekat yang berminat belajar sekali bersama-sama. Atas meja saya letakkan balang gula-gula Kopiko. Sambil belajar sambil pekena kudapan. Belajar secara santai. Malam ni nampak semuanya ok. Kelas mula jam 8.00 malam habis jam 9.30 malam. Kalau ada sambutan mungkin akan tambah bilangan hari dan subjek. (BM, Mate & Sains). Insyaallah....

Kelihatan Nur Nabihah (anak), Nur Azira, Arif, Daniel dan Mamat sedang asyik menjawab soalan-soalan latihan yang diberi.

No comments:

Post a Comment