Followers

Friday, November 2, 2012

PENDUDUK HALANG "ANAK" DERHAKA ...........















Pada tanggal 3 November 2012, bermula pukul 9.00 pagi, sekumpulan penduduk Felda Trolak Selatan telah berhimpun di Padang Awam untuk sama-sama hadir bagi melahirkan perasaan tidak senang dengan tindak-tanduk "ANAK" yang diterajui oleh Mazlan Aliman yang sering mengecam peneroka dan Felda yang tidak mempunyai pemikiran yang sealiran dengan beliau. Tindakan Mazlan Aliman dianggap sebagai "ANAK DERHAKA" kerana sering memfitnah pemimpin serta pihak FELDA dengan pelbagai tohmahan dan provokasi bagi menimbulkan persepsi negatif rakyak terhadap FELDA dan kerajaan memerintah.

Justeru perhimpunan pada pagi ini adalah mewakili suara ramai penduduk Felda Trolak Selatan yang tidak mahu "Anasir" luar ini mengganggu gugat kesejahteraan dan perpaduan yang sedia terjalin dalam kalangan masyarakat setempat khasnya. Penduduk yang hadir juga berikrar akan sedia dan setia bersama-sama FELDA dan kerajaan memerintah demi kelangsungan kemakmuran yang telah sedia dikecapi demi generasi PELAPIS yang akan meneruskan legasi generasi terdahulu.

Antara pembohongan "ANAK DERHAKA" yang nyata ialah dengan menyata bahawa FELDA TELAH BANKRAP , DS NAJIB BERBOHONG UNTUK MEMBERIKAN BR1M , FELDA MENIPU PENEROKA DALAM PEMBERIAN SAHAM FGV.

Sesungguhnya majoriti penduduk berpendapat bahawa "ANAK DERHAKA" yang dibesarkan hasil penubuhan FELDA ini tidak wajar dibenarkan menjejakkan kaki ke Felda Trolak Selatan ini kerana hanya akan memecah belahkan masyarakat dengan taburan fitnah, buruk sangka dan pembawaan akhlak yang tidak tahu "mengenang budi". Ibarat kata pepatah Melayu : "Jika kita tidak boleh menjadi garam yang mengawetkan ikan, jangan pula menjadi langau yang merosakkan".

Sekian.




2 comments:

  1. Jangan jadi NILA setitik yang boleh merosakkan SUSU sebelanga.......

    ReplyDelete
  2. Hak kebebasan bergerak didalam Persekutuan Malaysia dijamin oleh Perlembagaan Persekutuan.

    ReplyDelete