Followers

Wednesday, May 29, 2013

BUY CHINESE LAST - BCL : TUKAR JIKA ADA PILIHAN



Ini adalah senarai produk yang perlu anda awasi dan SELAGI BOLEH, ELAKKAN DARIPADA MEMBELI DAN MENGGUNAKANNYA!!!

Kalau dulu, jenama-jenama produk dan nama-nama syarikat, lebih jujur. Kalau Cina yang jadi pengeluarnya, jenamanya mesti mempunyai kaitan dengan Cina. Malah nama syarikat juga memang tertera nama Cina.

Sekarang, dek kerana kuasa beli orang Melayu-Bumiputera yang kuat serta permintaan untuk pasaran, lebih besar, maka taktik yang lebih mengikut perkembangan semasa pun, dilakukan. Ditambah pula dengan kesedaran di kalangan Melayu-Bumiputera tentang hak-hak mereka, membuatkan perubahan taktik dan teknik menjadi begitu ketara.

Bagi yang kurang mengusul periksa, melihat kepada jenama produk-produk berkenaan, sekali imbas akan membuatkan mereka terfikir bahawa segala-galanya adalah HALAL.


Maklumat seterusnya : DI SINI

4 comments:

  1. Terima kasih atas maklumat. Selama ini kita dikaburkan dengan jenama-jenama bernama kemelayuan.

    ReplyDelete
  2. minta usaha blogger teruskan ingat pasal boikot ni... kita nak ia sentiasa diperingat supaya kita tak lupa boikot barang cina... jgn pergi ke apa2 busnes yg berkaitan cina

    ReplyDelete
  3. ali pancing : Betul tu .... mereka sanggup berbuat apa sahaja asalkan mereka mendapat keuntungan kerana mereka sedar kekuatan Melayu ialah kuasa membeli yang tinggi ..

    Anon: Insyaallah ... sama-samalah kita bersatu. Mudah-mudahan usaha kita akhirnya beroleh kejayaan dan diberkati...

    ReplyDelete
  4. Assalamualaikum

    Boleh tolong bagi senarai produk orang Islam tak? Terima kasih

    ReplyDelete