Followers

Tuesday, December 18, 2012

AMANAT HADI AWANG ...... APABILA MELUDAH KE LANGIT

Amanat Hadi Awang yang mengkafirkan sesama Islam pada ceramah beliau di Bonggol Paradong, Manir tanggal 7 April 1981 telah menyebabkan bermulanya perpecahan Umat Melayu Islam di negara ini.

PAS pada ketika itu belum lagi bercita-cita besar untuk memerintah negara tapi hanya sekadar berharap menang beberapa kerusi DUN dan PARLIMEN yang majoritinya pengundinya adalah orang-orang Melayu. Justeru bagi menarik perhatian pengundi Melayu, AMANAT HADI AWANG telah digunapakai dengan mengkafirkan orang UMNO.

........... maka timbullah pula beberapa fatwa yang berkaitan seperti :


1) Tidak sah sembahyang dibelakang imam orang Barisan UMNO- Barisan Nasional)

2) Haram dimakan daging binatang sembelihan orang Barisan (UMNO- Barisan Nasional) kerana tidak sah sembelihannya.

3) Terfasakh nikah diantara suami isteri orang Barisan UMNO- Barisan Nasional) dengan orang bukan Barisan (UMNO- Barisan Nasional).

4) Tidak sah akad nikah oleh iman dari golongan Barisan UMNO- Barisan Nasional).

5) Kena diperbarui nikah yang diaqadkan oleh imam dari Barisan (UMNO- Barisan Nasional). 

6) Tidak boleh ditanam mayat orang Barisan (UMNO- Barisan Nasional) diperkuburan Islam.

7) Orang Barisan (UMNO- Barisan Nasional) mati tidak boleh disembahyangkan keatasnya kerana murtad dan mereka juga tidak boleh sembahyangkan keatas mayat orang Pas.

8) Orang Barisan (UMNO- Barisan Nasional) tak payah sembahyang,puasa,naik haji kerana tidak diterima oleh tuhan amalan itu daripada mereka.


Setelah lebih tiga dekat fatwa ini dikeluarkan, cita-cita PAS bukan lagi sekadar memenangi beberapa DUN, PARLIMEN, NEGERI dalam pilihan raya tetapi ingin pula merasa bagaimana berada di PUTRAJAYA. Demi mencapai keinginan tersebut PAS baru sedar daripada mimpi bahawa negara ini adalah sebuah negara majmuk yang mempunyai komposisi penduduk hampir 50 : 50 antara Melayu Islam dengan bukan Melayu berbanding di Kelantan yang penduduknya lebih 80 peratus merupakan Melayu Islam. Lantaran cita-cita yang menggunung, kerjasama dengan DAP yang  menunjangkan  fahaman cauvanis serta anti Islam dan Melayu juga PKR yang memperjuangkan pluralisme merupakan jalan pilihan, seterusnya mengorbankan dan mengenepikan perjuangan asal. Lebih dikesali, PAS telah lupa akan AMANAT HADI AWANG yang pernah mereka dokong sebelum ini semata-mata mengejar kerakusan dunia.

Ingat : 

Walaupun PAS lupa atau segaja lupa akan AMANAT HADI AWANG yang pernah mengkafirkan UMNO, orang UMNO tidak pernah lupa akan fitnah tersebut.

Kini :

Dengan kuasa dan kehendak Allah yang Maha Mentadbir , Fitnah tersebut terbalik kepada PAS sendiri kerana sanggup bekerjasama dengan DAP dan PKR.

Ibarat :

"Meludah ke langit akhirnya tertimpa ke muka sendiri."


Berikutan fatwa-fatwa atau pendapat-pendapat mengenai masalah agama yang sangat mengelirukan telah membawa kepada perbahasan dikalangan umat islam khasnya di Negeri Kelantan.






Di bawah ialah terjemahan untuk memudahkan pembaca memahami isi kandungan surat berkenaan :



Fikir-fikirkan ........ Wallahuaklam.

Sumber : Tilik Pikir

1 comment:

  1. http://direktoripolitikmalaysia.blogspot.com/2012/12/hah-umno-tunggu-apa-lagi-sahutlah.html

    ReplyDelete