Followers

Thursday, March 24, 2011

Mesyuarat Agung PIBG ke-32 .....SKTS



Mesyuarat Agung PIBG SKTS kali ke-32 ini telah dirasmikan oleh En. Md. Zulkifli b. Md. Naam, Pengurus Besar Felda Wilayah Trolak.
Dalam ucapan perasmian, beliau mengingatkan kepada para guru dan ibu bapa jika inginkan pencapaian yang luar biasa maka tindakan juga haruslah tindakan yang luar biasa. Selain itu beliau juga memaklumkan bahawa peruntukan melebihi RM 1 juta juga telah diperuntukkan kepada sekolah-sekolah dalam Wilayah Trolak untuk pelaksanaan Skim Tuisyen Felda (STF). Selain peningkatan dalam hasil ladang, beliau menambah, pihak Felda amat menitikberatkan pencapaian dalam bidang pelajaran.

Terdahulu daripada itu, YDP PIBG, En. Sulaiman dalam ucapannya merakamkan ucapan terima kasih kepada warga sekolah, Felda dan ibu bapa yang memberikan komitmen yang tinggi dalam menentukan peningkatan pencapaian anak-anak dalam segala bidang khasnya bidang akademik.

Tuan Guru Besar, Cik Hajjah Normah pula mengingatkan ibu bapa khasnya bahawa sekolah tertakluk kepada undang-undang dan peraturan yang perlu dipatuhi. Seterusnya beliau berharap agar ibu bapa memberi sepenuh kepercayaan kepada beliau selaku Ketua Jabatan dalam melaksanakan pengurusan di dalam sekolah. Beliau mengakui bahawa anak-anak perlu dididik secara lembut tetapi tegas serta memberi peluang kepada anak-anak merasai sedikit cabaran dan dugaan agar mereka menjadi rakyat yang kuat semangat serta daya juang yang tinggi.








No comments:

Post a Comment